Egy autó ülésfűtés beszerelés első lépése a megfelelő típus meghatározása. Régebben a fűtőszálas megoldások voltak népszerűek, manapság már érdemes a karbonszálas ülésfűtés típusokban gondolkodni. Az ellenálláshuzalos kivitelek sérülékenyebbek, érzékenyebbek a rátérdelésre és egyes olcsóbb típusoknál előfordulhat, hogy a vékony huzattal ellátott gépjárműveknél érezni a fűtőszálat, ezért kényelmetlen lehet.
A karbonszálas ülésfűtések mechanikailag ellenállóbbak, felületszerűen melegítenek és könnyebb őket a fűtendő felülethez igazítani. További fontos szempont a felfűtési idő. Ezt azonban már nem az ülésfűtés típusa határozza meg, hanem a fűtőlapokhoz kapcsolódó egyéb elektronikai alkatrészek. Eszerint választhatunk relés vagy elektronikus hőmérsékletszabályzású változatok között. Ezeknél a legszembetűnőbb különbség, hogy a legkritikusabb szakaszban, vagyis a fagyos autóba való beszállást követő 30…90 másodperceben, a szabályzóelektronikás az előnyösebb.